søndag den 5. april 2015

LP-træning ved Lillebæltsbroen.

I går lørdag d. 4 april, var jeg så heldig at jeg var blevet inviteret op til Lillebæltsbroen på den store plæne, for at deltage i noget fælles lydighedstræning sammen med nogle rigtig dygtige Schapendoes-venner, hvor jeg igen fik en masse gode råd med hjem om hvordan jeg skal træne specielt Grietje, for det er hende jeg på et tidpunkt gerne skulle op til nogle lydighedsprøver med. Jan Kölner gik rundt og tog mange gode billeder af vores træning og da han havde taget nogle billeder af Grietje og mig, gik det ikke længe før han kom hen til mig for lige at fortælle mig hvad jeg gør forkert når jeg træner med Grietje, jeg bruger simpelthen for mange godbidder, for Jan kunne se at Grietje kun er fokuseret på min venstre hånd og ikke på mig, så det fik Jan og jeg lige en god snak om og nøjagtig det samme fik jeg også at vide af Lene Sunzenauer i vinter da jeg var oppe og træne i Hot-dog hallen, så nu må jeg virkelig tage mig sammen for at komme af med nogle af alle de godbidder. Timon var også med oppe at træne og med ham fik jeg trænet noget kontakt og lineføring samt noget rally-lydighed, for det er det jeg på et tidpunkt skal til prøve i med ham. Tak til Lene, Jan, Rie, Solveig og Susanne for en super hyggelig eftermiddag.
 
 Grietje kan ikke se den dybere menig med at skulle søge efter og hente næsepinden, så her for jeg vejledning i hvordan øvelsen skal leges ind i Grietje.

                  Rie og Lene forsøger på at få Grietje til at lege med næsepinden.
 
 
                              Det lykkedes! Grietje løber af med næsepinden.
 
            Kan kun give Jan og Lene ret, Grietje er meget fokuseret på min hånd.
 

                  Her er det meget tydeligt at se, at Grietje kun kigger på min hånd.
 
                                         Hun er da fin, min lille Grietje pige.
 
                                                      Flyvende Grietje.
 

                                                   Grietjes søster, Get-Up.
 
                      Get-Up er godt nok blevet dygtig, siden sidst jeg så hende.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar